CKOM2016 Menerima 145 Penyertaan Dari 110 Pelukis Komik, Ia Diluar Jangkaan!


Pertandingan Cabaran Komik Online Malaysia 2016 / CKOM2016 telah melabuhkan tirainya pada 20hb Disember 2016. Ia merupakan acara tahunan bagi website Matkomik yang mana pelukis perlu hasilkan komik 10 mukasurat berdasarkan tema tertentu yang diberikan.

Tahun ini, tema CKOM2016 adalah Hero dan pelukis perlu hasilkan komik bisu berdasarkan tema tersebut. Pihak Komik M sudi sekali lagi menjadi penaja tahun ini. Karya yang menang akan dicetak dan juga akan mendapat hadiah wanga tunai sehingga RM1000. Selain itu Bookcafe & Sketches Online Store juga menaja bersama serta Buasir Otak menjadi rakan rasmi media online.


Yup! karya penyertaan kali lebih banyak dari tahun lepas. Sepertimana kata Wanzu Alwan dari Komik M penyertaan kali ini di luar jangkaan. Awalnya seperti kurang sambutan, namun di minit-minit akhir mencanak pula karya yang diterima.

Sekarang ini, karya peserta CKOM2016 sedang dinilai oleh juri profesional. Sementara menunggu keputusan rasmi dari juri anda boleh membaca dan beri pandangan karya manakah agaknya yang akan menang tahun ini?

Anda boleh baca karya peserta CKOM2016 dengan klik sini
.

Comments

Popular posts from this blog

CKOM9 - KOMIK A.I TIDAK DIBENARKAN SERTAI!

CKOM8 BERMULA - UMUR BAWAH 15 TAHUN PUN BOLEH JOIN!

CKOM KEMBALI LAGI! KALI INI TEMA MEDIK DIPILIH SEMPENA COVID19