Percuma Widget Komik Malaysia Untuk Blogger

Assalammualaikum, hari ini saya hendak memperkenalkan Widget Komik Malaysia yang mana anda boleh letak di sidebar template blogger korang.

Bagaimana widget ini berfungsi?

Widget ini adalah dari laman web matkomik. Suatu platform untuk pelukis komik sama ada profesional atau amatur untuk berkongsi komik kepada pembaca komik malaysia.

Untuk makluman, semua komik ini adalah di hasilkan oleh 100% karya tempatan. Anda boleh baca di sini untuk lebih lanjut.

Fungsi widget akan memaparkan 'feed' komik-komik terbaru dari laman web Matkomik dan apabila anda atau pengunjung blog hendak membacanya, hanya perlu klik sahaja.

Ok, anda boleh copy & paste code di bawah, kemudian letak di sidebar template anda dengan menggunakan add gadget kemudian pilih HTML/Javascript dan paste code tersebut.

Untuk Blogger Sidebar berukuran width : 300px keatas, guna code di bawah ini :


Untuk Blogger Sidebar berukuran width : 250px, guna code di bawah ini :


Pastikan anda copy semua kod HTML agar widget ini berfungsi. Anda boleh ubah jumlah post komik yang hendak di tunjukkan dengan ubah bahagian ini;

numposts = 5;

Jika ada maklumbalas tentang widget ini anda boleh tinggal di ruang komen. Selepas letakkan di blog, bolehlah anda letakkan letak link URL blog anda di ruang komen juga.

Terima kasih.

Comments

Popular posts from this blog

CKOM9 - KOMIK A.I TIDAK DIBENARKAN SERTAI!

CKOM8 BERMULA - UMUR BAWAH 15 TAHUN PUN BOLEH JOIN!

CKOM KEMBALI LAGI! KALI INI TEMA MEDIK DIPILIH SEMPENA COVID19